Vyučující
|
-
Večeřa Jakub, Mgr.
-
Krajča Petr, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V rámci předmětu student či studentka vypracuje projekt, který bude představovat implementaci nové ucelené funkcionality do již existujícího softwarového celku. Mělo by se jednat o open-source projekt nebo projekt spolupracující firmy. Náročnost projektu by měla být v intervalu 60 až 80 hodin práce. Se začleněním a počáteční orientací v projektu by měl studentovi či studentce pomáhat vhodný mentor, který s daným softwarovým celkem má již zkušenosti. Při zpracování projektu student postupuje následovně. 1. Zvolí si téma projektu a mentora. 2. Zpracuje návrh projektu a nechá jej schválit vyučujícím a mentorem. 3. Implementuje funkcionalitu dle návrhu projektu, spolupracuje s ostatními vývojáři. 4. Vypracuje závěrečnou zprávu, demonstruje výsledky práce vyučujícímu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je prakticky seznámit studenty s různými aspekty vývoje software, obzvláště pak s těmi, které jsou spojeny se zapojením se do již probíhajícího vývoje a existujícího týmu vývojářů.
Aplikovat získané poznatky při praktickém vývoji software.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Závěrečná zpráva
Plnění zadaných úkolů. Vypracování závěrečné zprávy.
|
Doporučená literatura
|
-
Ian Sommerville. (2013). Softwarové inženýrství.
-
Michael Feathers. (2004). Working Effectively with Legacy Code.
-
Robert C. Martin. (2017). Clean Architecture: A Craftsman's Guide to Software Structure and Design.
-
Robert C. Martin. (2008). Clean Code: A Handbook of Agile Software Craftsmanship.
-
Steve McConnell. (2004). Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction, Second Edition.
|