Vyučující
|
-
Freiberg Petr, Mgr.
-
Trnečka Martin, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V průběhu semestru se na implementaci fiktivního informačního systému demonstrují všechny etapy, kterými takové projekty prochází. Od vysoutěžení zakázky a podepsání smlouvy, přes kick-off u zákazníka, tvorbu analýzy, implementaci (Scrum, Vodopád, Hybrid), po nasazení na provozní prostředí, akceptaci a následný servis. Studenti jsou během semestru rozděleni do několika projektových týmů a společně plní úkoly, které mají vazbu na aktuálně probíraná témata ze seminářů. Snahou je také ukázat, jak se budují vývojářské týmy a kvalitní vztahy v rámci týmu i se zákazníky. Na konci kurzu by měl být student schopen zodpovědět otázky jako: co obnáší projektové řízení, proč je velmi důležitá kvalitní komunikace (se zákazníkem i uvnitř týmu) a za co vše je v případě vedení projektu zavádění informačního systému zodpovědný. Cílem je také demonstrovat některé z mnoha nástrah, se kterými se potýká každá implementace nového, či rozvoj stávajícího informačního systému. Kurz staví na reálných příkladech z praxe s českými i zahraničními zákazníky, firmami a projekty. Teorie pak vychází z aktuálně nejpoužívanějších metodik řízení projektů a vývoje software.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je představit studentovi teorii a praxi, se kterou se bude potýkat při zavádění informačních systémů do firem či veřejných institucí.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
|
Doporučená literatura
|
-
Josef Basl, Roman Blažíček. (2012). Podnikové informační systémy.
-
Kim Scott. (2018). Radikální otevřenost.
-
Tomáš Komzák. (2013). Řízení IT projektů pro úplné začátečníky.
-
Vymětal Dominik. (2009). Informační systémy v podnicích.
|