Vyučující
|
-
Bartl Eduard, doc. RNDr. Ph.D.
-
Trnečková Markéta, Mgr. Ph.D.
-
Janoštík Radek, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Reprezentace obrazu. Vzorkování a kvantování. Fourierova transformace. Shannonův vzorkovací teorém. Alias, antialiasing. 2. Lidské vnímání světel a barev. Barevné modely. 3. Reprezentace rastrového obrazu. Komprese obrazu. Obrazové formáty. 4. Základy úpravy obrazu v prostorové doméně Vyhledávácí tabulka. Lineární, logaritmické a exponenciální transformace, gama korekce. Prahování, adaptivní prahování. Histogram. Vyrovnání histogramu. 5. Algoritmy pro kreslení úsečky a kružnice. Algoritmus DDA. Bresenhamův algoritmus. 6. Vyplňování oblastí. Řádkové vyplňování. Semínkové vyplňování. 7. Ořezávání objektů. Algoritmus Cohen-Sutherland. Algoritmus Cyrus-Beck. 8. Algoritmy pro kreslení křivek.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí se základními pojmy počítačové grafiky.
2. Porozumění. Porozumět základním pojmům z počítačové grafiky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Aktivní účast v hodině. Plnění zadaných úkolů. Složení ústní (příp. písemné) zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
John F. Hughes, Andries van Dam, Morgan McGuire, David F. Sklar, James D. Foley, Steven K. Feiner, Kurt Akeley. Computer Graphics: Principles and Practice (3rd Edition).
-
R. C. Gonzalez, R. E. Woods. (2002). Digital Image Processing. Pearson Prentice Hall, New Jersey.
-
Steve Marschner, Peter Shirley. (2015). Fundamentals of Computer Graphics 4th Edition. A K Peters/CRC Press.
-
W. Burger, M. J. Burge. (2008). Digital Image Processing: An Algorithmic Introduction Using Java.
-
W. K. Pratt. (2001). Digital image processing, Third edition. Willey-Interscience, New York.
-
Žára, J., Beneš, B., Sochor, J., Felkel, P. (2004). Moderní počítačová grafika, 2. vyd. Brno, Computer Press.
|