Vyučující
|
-
Osička Petr, Mgr. Ph.D.
-
Trnečková Markéta, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu je výuka jazyka C, který je nejen stále používán v praxi, ale je také vzorem mnoha současně používaných jazyků. Důraz je kladen na standard jazyka nezávislý na vývojovém prostředí nebo použitém překladači. Sylabus - Základy jazyka: datové typy, operátory, konstrukce pro řízení běhu programu, pole, funkce. - Uživatelské datové typy: struktury, výčtový typ, union, typedef - Práce s pamětí: adresy a pointery, automatická a dynamická alokace a dealokace, pointerová aritmetika - Pokročilá práce s funkcemi: funkce s proměnným počtem argumentů, pointery na funkce - Práce se soubory a streamy - Preprocessor, makra - Proces překladu, více zdrojových souborů - Přehled standardní knihovny
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Laborování
- Účast na výuce
- 18 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí s pokročilými pojmy ze základů programování v C.
5. Syntéza Navrhni a vytvářej programy v C.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Aktivní účast v hodině. Plnění zadaných úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
Notes for professionals. C..
-
Brian W. Kernighan, Dennis M. Ritchie. (2008). Programovací jazyk C. Computer Press.
-
Herout P. (2009). Učebnice jazyka C.
-
Jeri R. Hanly, Elliot B. Koffman. (2006). Problem Solving and Program Design in C. Addison Wesley.
-
Klemens Ben. (2015). 21st Century C.
-
Koenig A. (1989). C Traps and Pitfalls.. Addison-Wesley.
|