Vyučující
|
-
Kolařík Miroslav, doc. RNDr. Ph.D.
-
Kühr Tomáš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti budou seznámeni s obecně platnými zásadami a didaktickými postupy využitelnými při výuce informatiky na středních školách. Na přednáškách předmětu bude provedena didaktická analýza obvyklých tematických celků učiva povinné středoškolské informatiky, a to jak z hlediska obsahového, tak metodického. V rámci cvičení pak studenti navrhnou a v následné diskuzi obhájí ukázkovou vyučovací hodinu na zadané téma. Probíraná témata: 1. Výuka informatiky na různých typech středních škol 2. Povinná vs. nepovinná výuka informatiky 3. Výuka témat souvisejících s hardwarem a historií informatiky a výpočetní techniky 4. Výuka základů práce s počítači 5. Výuka práce s kancelářským softwarem 6. Výuka tvorby webových stránek
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí s obecně platnými zásadami a didaktickými postupy za účelem jejich použití při výuce informatiky na středních školách.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Aktivní účast v hodinách. Plnění zadaných úkolů. Složení zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
Charles Petzold. Code: The Hidden Language of Computer Hardware and Software. Microsoft Press.
-
Meyer E.F, Falkner N., Sooriamurthi R., Michalewicz Z. (2014). Guide to Teaching Puzzle-based Learning. Springer.
-
Noam Nisan, Shimon Schocken. The Elements of Computing Systems: Building a Modern Computer from First Principles. The MIT Press.
-
Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis. Guide to Teaching Computer Science: An Activity-Based Approach. Springer.
-
Pavel Roubal. Informatika a výpočetní technika pro střední školy - Praktická učebnice. Computer Press.
-
Pavel Roubal. Informatika a výpočetní technika pro střední školy - Teoretická učebnice. Computer press.
-
Pavel Roubal. Metodická příručka - Informatika a výpočetní technika pro střední školy. Computer Press.
|