Název předmětu | 3D grafika |
---|---|
Kód předmětu | KMI/3DG |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný, Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Bezierova metoda zobrazování křivek a ploch - Bezierovy křivky (opakování) - Racionální Bezierovy křivky - čtyřúhelníkové a trojúhelníkové Bezierovy plochy - racionální Bezierovy plochy 2. NURBS - B-spline bázové funkce - B-spline křivky - racionální B-spline křivky, NURBS křivky - B-spline plochy - racionální B-spline plochy, NURBS plochy - algoritmy pro vložení a vyjmutí kontrolního bodu - algoritmy pro zvýšení a snížení stupně - modelování zajímavých ploch pomocí NURBS 3. Zobrazování těles a trojrozměrných dat - hraniční reprezentace, šablonování, konstruktivní geometrie - voxelová grafika - kódování voxelových modelů raw, run-length, octree, adaptive octree - raytracing a rasterizace voxelové grafiky - global illumination - aproximace povrchu sítí trojúhelníků - Marching Cube algoritmus 4. Moderní technologie a možnosti paralelního vykreslování 3D grafiky - grafický HW -- SIMD model - rasterizační proces / grafická pipeline - historický pohled na OpenGL/DirectX - shadery jako nástroj nahrazující fixed function pipeline -- OpenGL 1.0 - OpenCL, CUDA 5. GLSL prakticky - syntaxe GLSL - vertex shaderu, fragment shader, příklady - speciální mapování textur - pokročilé nasvětlovací techniky (radiozita, ambient occlusion) - speciální efekty HDR (High Dynamic Range), DOF (Depth Of Field)
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Demonstrace |
Výstupy z učení |
Studenti se seznámí s vybranými pojmy z 3D počítačové grafiky.
2. Porozumění. Porozumět pokročilým pojmům z 3D počítačové grafiky. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Složení ústní (příp. písemné) zkoušky. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Bioinformatika (2021) | Kategorie: Informatické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Aplikovaná informatika - specializace Počítačové systémy a technologie (2024) | Kategorie: Informatické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Informatika - specializace Umělá inteligence (2020) | Kategorie: Informatické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Aplikovaná informatika - specializace Vývoj software (2024) | Kategorie: Informatické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Informatika - specializace Obecná informatika (2020) | Kategorie: Informatické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |