Vyučující
|
-
Hron Karel, prof. RNDr. Ph.D.
-
Fačevicová Kamila, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základy statistického učení 2. Lineární regrese a klasifikace 3. Resamplingové metody - křížová validace a bootstrap 4. Výběr lineárního modelu a regularizace 5. Za hranice linearity - spliny, zobecněné aditivní modely 6. Funkcionální analýza dat - cíle a metody 7. Funkcionální metoda hlavních komponent 8. Funkcionální regrese
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Porozumět užívaným pokročilým metodám statistického učení včetně jejich implementace ve statistickém software R.
plikace Aplikovat poznatky z teorie pravděpodobnosti a matematické statistiky v metodách statistického učení.
|
Předpoklady
|
Znalost základů teorie pravděpodobnosti a mnohorozměrné statistiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Seminární práce
Zápočet: prezentace projektu pokrývajícího témata předmětu Zkouška: písemný test + ústní zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
B. Efron, R. Hastie. (2017). Computer age statistical inference. Cambridge University Press, Cambridge.
-
B. Everitt, T. Hothorn. (2011). An introduction to applied multivariate analysis with R. Springer, Heidelberg.
-
G. James, D. Witten, T. Hastie, R. Tibshirani. (2014). An introduction to statistical learning. Springer, New York.
-
J.O Ramsay, B.W. Silverman. (2005). Functional data analysis. Springer, New York.
-
T. Hastie, R. Tibshirani, J. Friedman. (2016). The elements of statistical learning. Springer, New York.
|