Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do problematiky. 2. Jak pochopit své jednání, jak pochopit sebe sama. 3. Asertivní jednání. 4. Hlad po struktuře. 5. Transakční analýza aneb kdo teď právě za mě mluví. 6. Proč hrajeme hry. 7. Konflikt, krize, změna. 8. Silné a slabé stránky naší osobnosti. 9. Osobní mapa světa. 10. Hodnoty, postoje, aspirace, cíle. 11. Kdo jsem? 12. Téma rozpravy určí skupina.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Orientace v základních pojmech psychologie
Porozumění Znalost a porozumění základním psychologickým pojmům; jejich aplikace v lidské komunikaci a jednání.
|
Předpoklady
|
Jsou vítáni všichni se zájmem o daný předmět.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozhovor
Kolokvium: ústní.
|
Doporučená literatura
|
-
Berne, E. (1992). Jak si lidé hrají (Games people play). Liberec, Dialog, 2. vyd.
-
R. Atkinsonová, R. Atkinson a kol. (1995). Psychologie. Victoria Publishing, Praha.
-
V. Smékal. (2002). Pozvání do psychologie osobnosti. Člověk v zrcadle vědomí a jednání.. Brno, nakl. Barrister a Principal.
-
Z. Vybíral. (2000). Psychologie komunikace. Portál, Praha.
|