Vyučující
|
-
Knausová Ivana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pojmový aparát sociální práce; Základní metody sociální práce; Klíčové kompetence sociálních pracovníků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Studující získají znalosti nutné pro pochopení podstaty sociální práce v sociálním systému, seznámí se s pojmovým aparátem, se základními metodami práce, s etikou sociální práce, s typologií klientů a s osobností sociálního pracovníka včetně jeho klíčových kompetencí pro výkon sociální práce.
Sociální práce jako společenskovědní disciplína zahrnující oblast praktické činnosti, jejímž smyslem je podpora klientů v samostatném sociálním fungování s ohledem na komplexní přístup k člověku. Odhalování, zmírňování a řešení sociálních problémů ve společnosti s ohledem na konkrétní cílové skupiny klientů a jejich potřeby, při využití individuálního potenciálu každého z nich.
|
Předpoklady
|
- orientace v sociální politice.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Seminární práce
- samostudium doporučené literatury; - prezentace samostatné práce v semináři; - účast studenta v diskusi; - závěrečný písemný test.
|
Doporučená literatura
|
-
Matoušek, O. (2003). Slovník sociální práce. Praha:Portál.
-
Matoušek, O. (2007). Základy sociální práce. Praha:Portál.
-
Úlehla I. (2005). Umění pomáhat. Praha:SLON.
|