Vyučující
|
-
Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
1. terminologie pedagogiky a didaktiky 2. vztah pedagogiky k příbuzným oborům 3. Vztah pedagogiky a didaktiky 4. Didaktické kategorie 5. legislativa 6. aktuální trendy v pedagogice
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Na základě tohoto předmětu by si studující měli zapamatovat základní pedagogické pojmy (výchova, sebevýchova, cíle výchovy, obsah výchovy, výchovný proces a jeho etapy) a pochopit je. Měl by být také schopen definovat pedagogiku a její předmět i místo v systému vědeckých disciplín.
Studující bude seznámen se základními didaktickými kategoriemi. Dále by měl studující porozumět vztahu mezi pedagogikou a didaktikou. Seznámí se základy pedagogické metodologie. Bude schopen orientace v aktuální legislativě související s výukou náboženství a dalších kurikulárních dokumentech. Znalost aktuálních trendů ve výukových metodách a formách.
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Předmět je zakončen úspěšným absolvováním písemného testu a ústního pohovoru. Studenti s individuálním plánem: Platí výše uvedené požadavky. + napsat recenzi na knihu (bude vždy nabídnuta aktuální literatura vyučujícím).
|
Doporučená literatura
|
-
J. A. Komenský. (1948). Didaktika velká. Brno, Komenium.
-
Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie.. Praha: Portál.
-
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. (2008). Pedagogika pro učitele. Praha : Grada.
|