Vyučující
|
-
Černíková Kristýna, Mgr. Ph.D.
-
Tavel Peter, prof. Ing. Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vývojová psychologie a její začlenění do systému psychologických disciplín. Základní teorie vývojové psychologie zaměřené na intelektový vývoj, psychosexuální vývoj, psychosociální vývoj a vývoj morálního usuzování. Jednotlivé fáze života a jejich vývojové charakteristiky: prenatální vývoj, novorozenec, kojenec, batole, školní věk, dospívání, dospělost, stáří.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je: - seznámit studenty s vývojovou psychologií jako vědou - objasnit základní pojmy oboru - představit nejvýznamnější a nejvlivnější teorie vývoje člověka - seznámit studenty se všemi vývojovými obdobími v životě člověka
Studenti budou schopni se orientovat v nejdůležitějších teoriích a problémech vývojové psychologie a aplikovat je do praxe.
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Studenti s ISP musí splnit písemný test.
|
Doporučená literatura
|
-
Langmeier, J., Matějček, Z. (2011). Psychická deprivace v dětství. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
-
Matějček, Z. (1994). Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál.
-
Matějček, Z. Prvních šest let v životě dítěte. Praha.
-
Thorová, K. (2015). Vývojová psychologie. Proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál..
|