Vyučující
|
-
Košárková Alice, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata kurzu jsou: Komunikace a výchovné jednání Boha s jeho vyvoleným národem a jeho jednotlivci. Výchovné působení Ježíše Krista a prvotní církve Významní křesťanští vychovatelé během dějin Výchova k religiozitě a spiritualitě Vybraná témata náboženské výchovy a vzdělávání v 21. století
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je uvést studující do teologické reflexe výchovy, jejímž východiskem je Boží výchovný postoj a přístup vůči člověku během dějin spásy, označovaný jako Boží pedagogie.
Student si osvojí biblická východiska křesťanské výchovy, zejména projevy Boží pedagogie.
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Aktivní účast Vlastní reflexe zvolených témat Studium doporučené literatury
|
Doporučená literatura
|
-
Dokumenty II. vatikánského koncilu. (1995). Apostolicam actuositatem. Dekret o apoštolátu laiků.. Praha: Zvon.
-
Dokumenty II. vatikánského koncilu. (1995). Gravissimum educationis. Deklarace o křesťanské výchově. Praha: Zvon.
-
Martinek, M. (2006). Ztracená generace? O duchovním dialogu mezi českou mládeží a katolickou církví. Svitavy: Trinitas.
-
MARTINI, C. M. Dio educa il suo popolo. Milano.
-
Muchová, L. (2016). Morální výchova v nemorální společnosti. Praha: Centrum pro studium demokracie a kultury.
-
Opatrný, A. (2006). Cesty pastorace v pluralitní společnosti. Praha: KNA.
-
Palouš, R. (1991). Čas výchovy. Praha: SPN.
-
Papež František. (2017). Amoris laetitia, Radost z lásky. Praha: Paulínky.
-
Patočka, J. (1996). Péče o duši. Praha: Oikoymenh.
-
Ratzinger, J. (2003). Bůh a svět. Víra a život v naší době. Rozhovor s Peterem Seewaldem.. Praha: Barrister-Principal/Vyšehrad.
-
Sak, P., Saková, K. (2004). Mládež na křižovatce. Praha: Svoboda.
|