Předmět: Souvislá pedagogická praxe a její reflexe 2

« Zpět
Název předmětu Souvislá pedagogická praxe a její reflexe 2
Kód předmětu KKV/PTPR2
Organizační forma výuky Praxe + Praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
Studenti se seznamují s plánováním, organizací a průběhem výchovně-vzdělávacího procesu, absolvují předepsaný počet náslechových a výstupových hodin.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování
Výstupy z učení
Cílem je přímé sledování výukového procesu na vybraných školách nebo ve farnostech.
Studenti si osvojí základy plánování, organizace a realizace výchovně-vzdělávacího procesu. Na cvičných hodinách získají studenti potřebné dovednosti a zkušenosti z výchovné a vzdělávací činnosti. Student je schopen reflektovat a zkvalitňovat plánování, organizaci i průběh výchovně-vzdělávacího procesu.
Předpoklady
Student projde nejprve teoretickou průpravou v rámci souboru pedagogických předmětů a v každém případě je právně způsobilý pro práci s dětmi a mládeží (nemá pro tuto činnost zákaz).
KKV/PTPR1

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce

Student se musí na praxi přihlásit. Podmínky pro přihlášení jsou uvedeny na vzdělávacím portále EDIS. Student je povinen dodržovat smluvený počet hodin na pracovišti (tj. 100% docházka). Od studenta se na pracovišti očekává, že bude svědomitě plnit zadané úkoly katedrou, zároveň se od něho očekává, že se bude během praxe zapojovat aktivně do činností zadaných také mentorem. Student je povinen odevzdat první verzi závěrečné práce (dle metodického formuláře) v termínu do dvou týdnů od data ukončení praxe, jejíž uznání je podmínkou k udělení zápočtu.
Doporučená literatura
  • KALHOUS, Z., OBST, O. (2002). Školní didaktika.. Praha: Portál.
  • Petty. G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr