Vyučující
|
-
Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznamují s plánováním, organizací a průběhem výchovně-vzdělávacího procesu, absolvují předepsaný počet náslechových a výstupových hodin.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Cílem je přímé sledování výukového procesu na vybraných školách nebo ve farnostech.
Studenti si osvojí základy plánování, organizace a realizace výchovně-vzdělávacího procesu. Na cvičných hodinách získají studenti potřebné dovednosti a zkušenosti z výchovné a vzdělávací činnosti. Student je schopen reflektovat a zkvalitňovat plánování, organizaci i průběh výchovně-vzdělávacího procesu.
|
Předpoklady
|
Student projde nejprve teoretickou průpravou v rámci souboru pedagogických předmětů a v každém případě je právně způsobilý pro práci s dětmi a mládeží (nemá pro tuto činnost zákaz).
KKV/PTPR1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Student se musí na praxi přihlásit. Podmínky pro přihlášení jsou uvedeny na vzdělávacím portále EDIS. Student je povinen dodržovat smluvený počet hodin na pracovišti (tj. 100% docházka). Od studenta se na pracovišti očekává, že bude svědomitě plnit zadané úkoly katedrou, zároveň se od něho očekává, že se bude během praxe zapojovat aktivně do činností zadaných také mentorem. Student je povinen odevzdat první verzi závěrečné práce (dle metodického formuláře) v termínu do dvou týdnů od data ukončení praxe, jejíž uznání je podmínkou k udělení zápočtu.
|
Doporučená literatura
|
-
KALHOUS, Z., OBST, O. (2002). Školní didaktika.. Praha: Portál.
-
Petty. G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.
|