Vyučující
|
-
Potměšilová Petra, doc. PhDr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základy krizové intervence (orientace v základních krizových situacích a způsobech jejich řešení) 2. Možnosti a meze supervize (využívání autosupervize, schopnost poskytovat zpětnou vazbu) 3. Duševní hygiena jakou součást povolání (předcházení syndromu vyhoření, práce se stresem)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je získat základní schopnosti v oblasti duševní hygieny a sebepoznání.
Orientace v technikách, zaměřených na duševní hygienu.
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny.
KKV/PTPP1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Pro získání zápočtu je vyžadována alespoň 80% účast, aktivní přístup, vypracování úvahy.
|
Doporučená literatura
|
-
KOPŘIVA, K. (2006). Lidský vztah jako součást profese.. PRAHA.
-
Hawkins, P., Shohet, R. Supervize v pomáhajících profesích.
-
Kašparů, M. Do výšky volím pád.
-
Schmidbauer, W. (2000). Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál.
|