Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Nové výzvy pro současnou katechezi 2. Katecheze v obnoveném past. projektu evangelizace 3. Identita katecheze, její význam a tendence 4. Katecheze jako služba Božímu slovu 5. Katecheze jako iniciace a výchova víry 6. Katecheze jako činnost církve 7. Katecheze a křesťanská komunita 8. Katecheze a liturgie 9. Úvod do katechetické metodologie 10. Identita a formace katechety
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
V předmětu je poskytován úvod do katecheze církve (její identita včetně teologických základů, typy katechetické činnosti, zásady, účel a cíl). Studující je seznamován s formami katecheze vzhledem k prostředí a s metodologií katechetické práce vzhledem k věkové skupině účastníků katecheze.
Studující získá základní poznatky z oboru, osvojí si hlavní prvky metodologie katechetické práce a získá schopnost vytvořit vlastní jednoduchý návrh katechetického zpracování zadaného tématu případně jednoduchého katechetického projektu.
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Studium literatury a vypracování zadaných úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
Cesty katecheze. 2009.
-
BAUMBACH, Gerard F. (2017). The Way of Catechesis. Notre Dame, Indiana Press.
-
Dřímal, L. (2023). Fundamentální katechetika. Olomouc.
|