Vyučující
|
-
Černíková Kristýna, Mgr. Ph.D.
-
Potměšilová Petra, doc. PhDr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Kojenecké období - důvěra a nedůvěra - naděj 2. Batolecí období - autonomie a stud - vůle 3. Předškolní věk - iniciativa a vina - svědomí 4. Školní věk - snaživost a méněcennost - kompetence 5. Věk dospívání - identita a nejistota - věrnost 6. Mladá dospělost - intimita a izolace - láska 7. Dospělost - generativita a stagnace - péče o někoho 8. Pozdní dospělost - stáří - integrita a zoufalství - moudrost
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
V semináři budou prezentovány kazuistiky pro dané období. Studenti se seznámí nejen s typickými projevy jedince ale i s možnými problémy v daném období. Budou uvedeny i možnosti práce s jedinci v daném období: V semináři se bude vycházet z etap lidského života dle Eriksona.
Student porozumí základním vývojovým obdobím.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KKV/PTVPS
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Povolená absence na hodinách je 20%, studenti tedy musí splnit 80 % docházku. Splnění předmětu: Studenti na jedem seminář donesou kazuistiku jedince, u které popíšou vývoj a splnění/nesplnění vývojových úkolů z pohledu E. Eriksona. Studenti s ISP odevzdají písemnou kazuistiku, ve které identifikují a definují vývojová stadia podle E. Eriksona.
|
Doporučená literatura
|
-
Říčan, P. (2006). Cesta životem. Vývojová psychologie. . Praha: Portál.
-
Vágnerová, M. (2000). Vývojová psychologie : dětství, dospělost, stáří. Praha, Portál.
-
Vágnerová, M. (1997). Vývojová psychologie. I, Dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
-
Vágnerová, M. Vývojová psychologie II. Dospělost a stáří. Praha, Karolinum 2007..
|