Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- legislativa ČR spojená s adaptačními kurzy - druhy adaptačních kurzů, jejich vliv a přínos - historie a současnost (nové trendy) - znalosti a schopnosti k plánování a vedení kurzů - role školitele, učitele a studenta - rizika při adaptačních kurzech - harmonogram kurzu , hry a jejich použití
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou adaptačních kurzů. Získání znalostí a dovedností potřebných pro přípravu, vedení a závěrečné vyhodnocení adaptačního kurzu.
Předmět poskytne studentům základní přehled o adaptačních kurzech jejich strukturování, účelu a cíle. Studenti získají orientaci v práci školitele který kurz připravuje a vede.
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
- aktivní účast na semináři. - praktický výstup - písemné zpracování dvou příprav
|
Doporučená literatura
|
-
BAKALÁŘ, E. (1995). Psychohry. Praha : Vyšehrad.
-
Fraser, B. J. Classroom Environment.
-
Hermochová, S. (1994). Hra pro život 1. Praha, Portál.
-
Hermochová, S. (2005). Skupinová dynamika ve školní třídě. Kladno: AISIS.
-
Hrkal, J. - Hanuš, R. Zlatý fond her II..
-
Klusák, M. - Škaloudová, A. Školní klima z perspektivy žáků.
-
Másilka, D. - Zappe, P. Vstupní adaptační kurzy.
-
Neuman, J. - Zapletal, M. Hry do kapsy.
-
Pike, G. - Selby, D. Globální výchova.
-
Prázdninová škola Lipnice. Zlatý fond her I.
-
Zounková, D. (2007). Zlatý fond her III: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.
|