Vyučující
|
-
Schaferová Michaela, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Supervizní seminář navazuje na předmět Podpora pedagogických pracovníků. Seznamuje studenty s konkrétními postupy v rámci supervize - přímá účast supervizora při práci pracovníka, používání video a audio záznamů, písemná kazuistika, hraní modelových situací ve skupině, využívání skupinové dynamiky. Prakticky seznamuje studenty s technikami supervize. Tento seminář bude zaměřen na zprostředkování praktické zkušenosti s následujícími technikami - hraní rolí, kresba, modelování, psychodrama, sousoší, řízená diskuze, balintovské skupiny atd.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
- znalost vybraných technik užívaných v supervizi - zprostředkování zkušenosti s vybranými technikami supervize - aplikace konkrétních technik na vybrané kazuistiky
- schopnost orientovat se v technikách užívaných v supervizi - osobní zkušenost a prožitek z vybraných technik supervize
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
- aktivní účast na seminářích - ve skupinové diskuzi na základě kazuistiky vybrat, navrhnout a zdůvodnit aplikaci konkrétní techniky supervize
|
Doporučená literatura
|
-
Carroll, M., Tholstrupová, M. Integrativní přístupy k supervizi.
-
Coppola, A. J., Scricca, D. B., Connors, G. E. Supportive supervision: becoming a teacher of teachers.
-
HAVRDOVÁ, Z. (1999). Kompetence v praxi sociální práce.. Praha.
-
Hawkins, P., Shohet, R., & Hartlová, H. (2004). Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál.
-
Kopřiva, K. Supervize práce v neziskové organizaci.
-
Nolan, J. F., Hoover, L. A. Teacher supervision and evaluation: theory into practice.
-
Reiman, A. J., Thies-Sprinthall, L. Mentoring and supervision for teacher development.
-
Řezníček, I. (1994). Metody sociální práce. Praha: Slon.
-
Šimek, A., Špatz, M. Supervize.
-
ÚLEHLA, I. Umění pomáhat.
|