Vyučující
|
-
Öbrink Hobzová Milena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Hlavními tématy jsou: prevence a výchova v multikulturní společnosti ve vztahu k volnému času, problematika migrace a integrace cizinců v Evropě a v České republice (včetně multikulturní výchovy).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Tento předmět přináší vhled do současných problémů, které se řeší v sociální pedagogice. Dále se tento předmět orientuje na vzdělávání a život v současné multikulturní společnosti ve vztahu k volnému času (včetně migrace a integrace cizinců a multikulturní výchovy).
Po absolvování tohoto předmětu budou studující znát a umět vhodně používat různé druhy metod sociálně výchovných činností. Na základě prostudování tématu týkajícího se výchovy v multikulturní společnosti budou studující schopni definovat základní pojmy multikulturní výchovy a rozumět jim. Dále budou schopni porozumět situaci migrantů a příslušníků menšin u nás a ve světě a tvořivě s těmito informacemi pracovat k podpoře interkulturního vzdělávání (výchovy) děti a mládeže ve své praxi. Na základě filmů a autentických článků budou umět zhodnotit životní situaci příslušníků jiného etnika, náboženství apod., posoudit svoje pocity, vztah k tomuto problému a tvořivě s tím pracovat při další práci sociálního pedagoga.
|
Předpoklady
|
Žádné předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast na seminářích (prosím, vždy se ozvěte, pokud budete nemocní): tj. četba doporučené literatury v rámci semináře a příprava preventivních aktivit a úspěšné složení ústní části kolokvia (pohovor na dané téma, k pohovoru si student přinese seznam prostudované literatury včetně článku v cizím jazyce) V případě, že má student individuální studijní plán, vypracuje mimo výše uvedené úkoly také esej, téma si zvolí po domluvě s přednášejícím. Termín bude odevzdání zápočtový týden.
|
Doporučená literatura
|
-
BORKERT, M., BOSWICK, W., HECKMANN, F. aj. (2007). Local integration policies for migrants in Europe. Luxembourg.
-
Miovský, M., Skácelová, L., Zapletalová, J., Novák, P. (Eds.) (2010). Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: Sdružení SCAN, Univerzita Karlova v Praze & Togga.
-
Rákoczyová, Miroslava a Robert, Trbola (eds.). (2009). Sociální integrace přistěhovalců v České republice. Praha.
-
SOBKOVÁ, P., ÖBRINK HOBZOVÁ , M., POSPÍŠILOVÁ, H. a kol. (2016). Sociální pedagogika a její metody.. Olomouc: Vydavatelství UP.
-
Šišková, T. et al. (2001). Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál.
|