Vyučující
|
-
Slatinská Bianka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Průběžná odborná praxe probíhá formou společných i individuálních exkurzí ve vybraných organizacích. Studenti se seznámí s posláním dané organizace, s charakterem cílových skupin, s výchovně vzdělávacími a aktivizačními činnostmi, s marketingem, základními legislativními a finančními aspekty apod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Průběžná praxe probíhá formou společných i individuálních exkurzí v organizacích, kde se může uplatnit sociální pedagog. Je zaměřena na pochopení sociálně aktivizační služby organizace. Jedná se o charitní služby, DDM, dětské domovy apod.
Student je schopen charakterizovat poslání příslušných organizací. Student získá přehled o činnostech (sociálních, volnočasových, výchovných), které mají své specifikum ve vztahu k cílovým skupinám. Student je schopen vypracovat kazuistiku organizace.
|
Předpoklady
|
Student projde nejprve teoretickou průpravou v rámci souboru pedagogických předmětů a v každém případě je právně způsobilý pro práci s dětmi a mládeží (nemá pro tuto činnost zákaz), vč. dospělých.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Student doloží osvojení přehledu navštívených zařízení jejich stručným popisem. Při zpracování vyjde z analýzy dostupných dokumentů, které rozšíří o vlastní reflexi z dané návštěvy a o rozhovor s příslušnými pracovníky. Při zpracování závěrečné práce bude postupovat v souladu s metodikou pro praxi. Student musí být přítomen na úvodním a závěrečném semináři k praxím. Studenti s ISP (po domluvě s mentorem praxe) plní exkurze tak jako studenti dálkového studijního programu, podle platné metodiky.
|
Doporučená literatura
|
-
BLAHUTKOVÁ, M., KLENKOVÁ, J., ZICHOVÁ, D. Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti..
-
Dvořáková, H., Volfová, M., & Volfová, H. (2012). Hravé cvičení: [náměty na pohybové aktivity pro děti předškolního věku. Praha: Raabe.
-
KALHOUS, Z., OBST, O. (2002). Školní didaktika.. Praha: Portál.
-
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
Petty. G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
Vážanský, M. (1992). Volný čas a pedagogika zážitku. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity.
|