Předmět: Výchova ve volném čase PP - praxe 1A

« Zpět
Název předmětu Výchova ve volném čase PP - praxe 1A
Kód předmětu KKV/PPPS1
Organizační forma výuky Praxe + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Slatinská Bianka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Průběžná odborná praxe probíhá formou společných i individuálních exkurzí ve vybraných organizacích. Studenti se seznámí s posláním dané organizace, s charakterem cílových skupin, s výchovně vzdělávacími a aktivizačními činnostmi, s marketingem, základními legislativními a finančními aspekty apod.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Průběžná praxe probíhá formou společných i individuálních exkurzí v organizacích, kde se může uplatnit sociální pedagog. Je zaměřena na pochopení sociálně aktivizační služby organizace. Jedná se o charitní služby, DDM, dětské domovy apod.
Student je schopen charakterizovat poslání příslušných organizací. Student získá přehled o činnostech (sociálních, volnočasových, výchovných), které mají své specifikum ve vztahu k cílovým skupinám. Student je schopen vypracovat kazuistiku organizace.
Předpoklady
Student projde nejprve teoretickou průpravou v rámci souboru pedagogických předmětů a v každém případě je právně způsobilý pro práci s dětmi a mládeží (nemá pro tuto činnost zákaz), vč. dospělých.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce

Student doloží osvojení přehledu navštívených zařízení jejich stručným popisem. Při zpracování vyjde z analýzy dostupných dokumentů, které rozšíří o vlastní reflexi z dané návštěvy a o rozhovor s příslušnými pracovníky. Při zpracování závěrečné práce bude postupovat v souladu s metodikou pro praxi. Student musí být přítomen na úvodním a závěrečném semináři k praxím. Studenti s ISP (po domluvě s mentorem praxe) plní exkurze tak jako studenti dálkového studijního programu, podle platné metodiky.
Doporučená literatura
  • BLAHUTKOVÁ, M., KLENKOVÁ, J., ZICHOVÁ, D. Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti..
  • Dvořáková, H., Volfová, M., & Volfová, H. (2012). Hravé cvičení: [náměty na pohybové aktivity pro děti předškolního věku. Praha: Raabe.
  • KALHOUS, Z., OBST, O. (2002). Školní didaktika.. Praha: Portál.
  • Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
  • Petty. G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.
  • Vážanský, M. (1992). Volný čas a pedagogika zážitku. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní