Vyučující
|
-
Topinková Rozkovcová Radka, Mgr. et Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Expresivní terapie jsou považovány za jednu z možností jak pracovat s různými sociálními skupinami. Využití expresivních terapií v sociálně-výchovném kontextu je možné jen na základě dobrého teoretického vymezení disciplíny a vymezení základních kompetencí pro tento typ práce. V rámci tohoto semináře tak studenti nebudou vedeni k terapeutickému využívání muzikoterapie, ale k efektivnímu využívání prvků muzikoterapie k výchovné práci s různými sociálními skupinami.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
- vymezit pojem muzikoterapie, - vymezit oblasti využití muzikoterapie, - znalost metod a postupů využitelných v sociálně-výchovné praxi, - zakotvenost těchto metod v teorii.
- mezioborový nadhled - kompetence pro využití adekvátních hudebních prostředků k pozitivním psychosociálním změnám u různých sociálních skupin
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Aktivní účast na seminářích a na závěrečné reflexi.
|
Doporučená literatura
|
-
Felber, R., Reinhold, S., Stückert, A. Muzikoterapie, terapie zpěvem.
-
Kantor, J., Lipský, M. Weber, J. Základy muzikoterapie.
-
Moreno, J. J. Rozehrát svou vnitřní hudbu.
-
SVOBODA, M., ČEŠKOVÁ, E., KUČEROVÁ, H. (2006). Psychopatologie a psychiatrie pro psychology a speciální pedagogy. . Praha: Portál.
-
VYMĚTAL, J. (1997). Obecná psychoterapie. Praha : Psychoanal. nakl.
-
Yalom, I. D., & Leszcz, M. (2007). Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Praha: Portál.
-
Zeleiová, J. (2007). Muzikoterapie. Praha: Portál.
|