Vyučující
|
-
Topinková Rozkovcová Radka, Mgr. et Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Tematicky bude předmět věnován nejprve úvodu do hudební didaktiky a metodiky a dále pak poslechovým činnostem, rytmickým činnostem, pěveckým činnostem (dýchání, tvoření tónu, hlasová cvičení, hlasová hygiena, nácvik jednohlasu) a práci s Orff. instrumentářem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Studenti získají přehled hudebně zaměřených volnočasových aktivit. Dále si osvojí dovednosti nezbytné pro vedení zájmových aktivit tohoto druhu. Jedná se především o celkovou organizaci hudebních aktivit, jejich formy, metody, přiměřenost obsahu jednotlivým věkovým kategoriím, rozsah a časový plán aktivit s přihlédnutím k individuálnímu rozvoji hudebního cítění u dětí a mládeže.
- studenti získají vědomosti a dovednosti používat pěvecké, poslechové a rytmické činnosti ve volnočasových aktivitách - studenti získají vědomosti a dovednosti používat Orffův instrumentář
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
V rámci výuky předmětu studující připravují hudební kurs pro vybranou cílovou skupinu. Zde na základě práce s didaktickými kategoriemi vytváří poslechové, rytmické a pěvecké aktivity. Na výuce předmětu je nezbytná aktivní osobní účast. Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/zkratka fakulty).
|
Doporučená literatura
|
-
Daniel, L. (1984). Kapitoly z metodiky hudební výchovy. Olomouc: Rektorát Univerzity Palackého.
-
Daniel, L. (1992). Metodika hudební výchovy. Ostrava: Montanex.
-
Fedor, V., & Vrchotová-Pátová, J. (1969). Sborový zpěv a řízení sboru: učební text pro pedagogické fakulty. Praha: Supraphon.
-
Holas, M. (1999). Didaktika profesionální hudební výchovy. . Ostrava a Praha .
-
Synek, J. (2004). Vybrané kapitoly z didaktiky hudební výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Vrchotová-Pátová, J. (2002). Didaktika zpěvu pro sólisty, sborové pěvce a budoucí pěvecké pedagogy. Plzeň: Západočeská univerzita.
|