Vyučující
|
-
Košárková Alice, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- co to je hra, - cílové skupiny, pro které organizujeme hry, - prostředí, kde organizujeme hry, - formy her a aktivit, - co to je hodnota a co je to pojmem "duchovní" - cíle a důvody při hraní her a aktivit - vhodné použití a tvorba hry s duchovním či hodnotovým podtextem - praktické ukázky her a aktivit s duchovním a hodnotovým podtextem
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s metodikou volnočasových aktivit v oblasti přípravy a realizace aktivit s duchovním rozměrem. Studenti se seznámí se základními principy a vyzkouší si metody a formy možného předávání hodnot v rámci trávení volného času. Seminář je zaměřen také na význam zážitku a hry jako prostředků k předávání hodnot.
Studenti budou znát základní vymezení hry, její druhy. Budou schopni použít vhodný typ hry dle situace a cílové skupiny.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na seminářích, případná neúčast ze závažných důvodu bude řádně omluvena a bude max. v rozsahu 2 seminářů. Vypracování návrhu aktivity a jeho prezentace v průběhu kurzu. Studující s individuálním plánem - samostudium materiálů a plnění úkolů ve studijní opoře, odevzdání písemného návrhu aktivity pro vybranou zájmovou činnost a jeho prezentace.
|
Doporučená literatura
|
-
Zlatý fond her: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice.
-
Eyre, L., Eyre, R. M. Jak naučit děti hodnotám: metodické náměty k realizaci průřezových témat.
-
KOLEKTIV PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ OD. Orientační dny: Rozvoj hodnotové orientace žáků pro udržitelný rozvoj - Střední školy..
-
KOLEKTIV PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ OD. Orientační dny: Rozvoj hodnotové orientace žáků pro udržitelný rozvoj - Základní školy..
-
Sokol, J. (1996). Malá filozofie člověka a slovník filozofických pojmů. Vyšehrad, Praha.
-
Vacek, P. Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat.
|