Předmět: Life Skills in the Context of Cultural Changes

« Zpět
Název předmětu Life Skills in the Context of Cultural Changes
Kód předmětu KKV/PPBIP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Potměšilová Petra, doc. PhDr. et Mgr. Ph.D.
  • Öbrink Hobzová Milena, Mgr. Ph.D.
  • Šarníková Gabriela, doc. PhDr. PhD.
  • Černíková Kristýna, Mgr. Ph.D.
  • Slatinská Bianka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Košárková Alice, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Workshopy se zaměří na dovednosti pro život, jako jsou: komunikace - základní dovednost pro přesvědčování a vyjednávání (Česko), komunikace v konfliktu (Polsko), kritické myšlení v kontextu kulturních změn (Slovensko) atd. Fyzická mobilita se uskuteční v Olomouci 23. - 28. března 2025.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Kurz BIP bude obsahovat workshopy zaměřené na budování životních dovedností v kontextu kulturních změn. Přednášky budou zaměřeny především na komunikaci, například na komunikaci pro přesvědčování a vyjednávání, komunikaci v konfliktu a kritické myšlení v kontextu kulturních změn. - Cíle: o Pochopit význam osobního rozvoje a životních dovedností v primární prevenci a získat nástroje, jak na to. o Získat základní znalosti o životních dovednostech a trénovat schopnost jejich aktivního využívání v multikulturním prostředí. o Seznámit se s úspěšnými projekty v jiných evropských zemích. o Získat základní dovednosti pro přesvědčování a vyjednávání. o Umět bojovat proti předsudkům vůči různým skupinám lidí (např. zdravotně postižení, starší lidé, lidé s migračním pozadím atd.)

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Participation in online presentations (4.3.2025) + active participation in BIP in Olomouc + final presentation (12.6.2025)
Doporučená literatura
  • BODDY, J., CAMERON, C. (2008). Introducing pedagogy into the children´s Workforce. London: Routledge and Falmer.
  • Bryant, J., Oliver, M. B. Media Effects: Advances in Theory and Research.
  • Buckingham, D. Media Education: Literacy, Learning and Contemporary Culture.
  • Kornbeck, J., Rosenddal Jensen, N. Social Pedagogy for the Entire I.
  • Kornbeck, J., Rosenddal Jensen, N. Social Pedagogy for the Entire II.
  • Scheibe, C.L., Rogow, F. The Teacher´s Guide to Media Literacy.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Projektování a management (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní