Předmět: Metodika zájmové činnosti - duchovní rozměr a hodnoty v hrách a aktivitách

« Zpět
Název předmětu Metodika zájmové činnosti - duchovní rozměr a hodnoty v hrách a aktivitách
Kód předmětu KKV/MZČDR
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Košárková Alice, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Zájmové činnosti a jejich metodika Duchovní rozměr člověka Výchova k duchovním hodnotám Příprava a realizace aktivit s duchovním obsahem Formy práce s jednotlivcem i se skupinou Hra, tvorba her a její spirituální rozměr Aktivity a metody k předávání hodnot v rámci zájmových aktivit Praktické příklady her a aktivit s duchovním obsahem

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s metodikou volnočasových aktivit v oblasti přípravy a realizace aktivit s duchovním rozměrem. Studenti se seznámí se základními principy a vyzkouší si metody a formy možného předávání hodnot v rámci trávení volného času. Seminář je zaměřen také na význam zážitku a hry jako prostředků k předávání hodnot.
Studenti budou znát základní vymezení hry, její druhy. Budou schopni použít vhodný typ hry dle situace a cílové skupiny.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta

Aktivní účast na semináři. Vypracování konkrétní aktivity pro vybranou cílovou skupinu.
Doporučená literatura
  • Zlatý fond her: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice.
  • Eyre, L., Eyre, R. M. Jak naučit děti hodnotám: metodické náměty k realizaci průřezových témat.
  • KOLEKTIV PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ OD. Orientační dny: Rozvoj hodnotové orientace žáků pro udržitelný rozvoj - Střední školy..
  • KOLEKTIV PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ OD. Orientační dny: Rozvoj hodnotové orientace žáků pro udržitelný rozvoj - Základní školy..
  • Sokol, J. (1996). Malá filozofie člověka a slovník filozofických pojmů. Vyšehrad, Praha.
  • Vacek, P. Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr