Vyučující
|
-
Košárková Alice, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Zájmové činnosti a jejich metodika Duchovní rozměr člověka Výchova k duchovním hodnotám Příprava a realizace aktivit s duchovním obsahem Formy práce s jednotlivcem i se skupinou Hra, tvorba her a její spirituální rozměr Aktivity a metody k předávání hodnot v rámci zájmových aktivit Praktické příklady her a aktivit s duchovním obsahem
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s metodikou volnočasových aktivit v oblasti přípravy a realizace aktivit s duchovním rozměrem. Studenti se seznámí se základními principy a vyzkouší si metody a formy možného předávání hodnot v rámci trávení volného času. Seminář je zaměřen také na význam zážitku a hry jako prostředků k předávání hodnot.
Studenti budou znát základní vymezení hry, její druhy. Budou schopni použít vhodný typ hry dle situace a cílové skupiny.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na semináři. Vypracování konkrétní aktivity pro vybranou cílovou skupinu.
|
Doporučená literatura
|
-
Zlatý fond her: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice.
-
Eyre, L., Eyre, R. M. Jak naučit děti hodnotám: metodické náměty k realizaci průřezových témat.
-
KOLEKTIV PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ OD. Orientační dny: Rozvoj hodnotové orientace žáků pro udržitelný rozvoj - Střední školy..
-
KOLEKTIV PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ OD. Orientační dny: Rozvoj hodnotové orientace žáků pro udržitelný rozvoj - Základní školy..
-
Sokol, J. (1996). Malá filozofie člověka a slovník filozofických pojmů. Vyšehrad, Praha.
-
Vacek, P. Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat.
|