Vyučující
|
-
Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Při této praxi budou studující vykonávat samostatnou pedagogickou činnost. Připraví si po dohodě s vyučujícím praktické výstupy, které zrealizují. Praxe bude realizována v základních školách, základních školách církevních, střediscích volného času, farnostech.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Souvislá pedagogická praxe 2. je individuální a je zaměřena na aplikaci znalostí získaných v jednotlivých předmětech při práci s různými skupinami žáků. Zároveň v tomto předmětu půjde o získání většího přehledu o výchovně vzdělávacím procesu ve škole.
- kompetence v oblasti tvorby, plánování a organizování aktivit vhodných pro různé cílové skupiny, - kompetence k využívání znalostí a dovedností z odborných předmětů, - kompetence sebereflexe ve vztahu k cílové skupině, - osobnostní rozvoj studenta.
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Student po absolvování praxe odevzdá ucelený deník praxe, v němž bude zaznamenána konkrétní činnost vybrané třídy nebo skupiny.
|
Doporučená literatura
|
-
Kalhous, Z., Obst, O. (2009). Školní didaktika. Praha: Portál.
-
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
VOGEL, Walter. (2009). Jak se učí učitelé?: tipy a triky pro každodenní život učitelů. Plzeň: Fraus.
|