Předmět: Reflexe pedagogické praxe 2 (naavzující)

« Zpět
Název předmětu Reflexe pedagogické praxe 2 (naavzující)
Kód předmětu KKV/KVRP2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
Plánování, organizace, průběh výchovně-vzdělávacího procesu. Reflexe a zkvalitňování.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Výstupy z učení
Cílem je využívat reflexe jako metodu supervize a zkvalitnění pracovního výkonu, profesionálního rozvoje. Pomocí SWOT analýzy rozebrat proběhlou praxi.
Provést reflexi všech činitelů výchovně vzdělávacího procesu. Pojmenovat silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby a navrhnout možnosti a opatření pro další pedagogické působení.
Předpoklady
Absolvování pedagogické praxe.
KKV/KVSP2
----- nebo -----
KKV/KVSX2

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta

Reflexe výstupních materiálů z praxe.
Doporučená literatura
  • KALHOUS, Z., OBST, O. (2002). Školní didaktika.. Praha: Portál.
  • Petty. G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.
  • ROUBALOVÁ, Marcela a Tomáš JABLONSKÝ. (2015). Didaktické pomůcky ve výuce náboženství a katechezi. Ružomberok: Verbum.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr