Vyučující
|
-
Černíková Kristýna, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seznámení s teoretickými východisky psychohygieny, představení psychohygieny jako prevence duševního onemocnění. Psychohygiena při práci s klientem. Základní relaxační a koncentrační techniky (autogenní trénink, Jacobconova progresivní svalová relaxace), kontraindikace. Praktické nácviky jednotlivých technik.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními technikami psychohygieny, jako je relaxace (autogenní trénink, Jacobsonova progresivní svalová relaxace), práce s dechem, ale také time management apod. Studenti se seznámí s využitím psychohygieny v rámci své vlastní profese (sebepéče, práce s klientem). Osvojí si znalosti potřebné k aplikaci základních technik.
Schopnost využití psychohygieny ve svém pracovním životě a při práci s klientem.
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na konkrétních praktických úkolech během realizace programu. Studenti s ISP musí splnit 50% docházky na semináře a plnit včas zadané úkoly do Moodle.
|
Doporučená literatura
|
-
Hašto, J. (2006). Autogénny trénink. Vydavatelstvo F, Trenčín.
-
Křivohlavý, J. Hořet, ale nevyhořet.
|