Předmět: Pedagogická antropologie

« Zpět
Název předmětu Pedagogická antropologie
Kód předmětu KKV/KVPEA
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Košárková Alice, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Základní poznatky z oblasti hygieny, výchovy ke zdraví, variability člověka v čase a prostoru, vývojové antropologie s důrazem na vývoj dětí a mládeže, jejich poruch a chorob.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
Kurz seznámí posluchače s antropologickými pojmy, teoriemi, její vztah k filozofické antropologii a současným pohledem na problém výchovy. Jeho obsahem bude zejména přehled poznatků z antropologie se zaměřením na výchovně-vzdělávací zaměření absolventa. Studenti se seznámí s poznatky z oblasti hygieny, výchovy ke zdraví, variability člověka v čase a prostoru, vývojové antropologie s důrazem na vývoj dětí a mládeže, jejich poruch a chorob. Zmíněny budou také základní termíny a obsahy z kulturní a etnické antropologie.
Aplikace získaných poznatků z oblasti hygieny, výchovy ke zdraví, variability člověka v čase a prostoru, vývojové antropologie s důrazem na vývoj dětí a mládeže, jejich poruch a chorob.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Aktivní účast na výuce (případná neúčast ze závažných důvodů bude řádně omluvena) a samostudium literatury a materiálů v Moodlu. Absolvování kolokvia - ke kolokviu si studenti připraví dvě infografiky: 1. infografika na vybrané vývojové období z hlediska fyziologie; 2. infografika s informacemi o vybraném národě, etnické skupině vzhledem k pedagogickému přístupu (Obsah i zpracování infografiky budou upřesněny během přednášky). Během kolokvia studující seznámí ostatní se svými poznatky a odpoví doplňující otázky, které se budou týkat okruhů probraných během přednášek. Studující s individuálním plánem: - platí výše uvedené + písemné splnění úkolů uvedených ve studijní opoře.
Doporučená literatura
  • Kučerová, S. (1990). Úvod do pedagogické antropologie a axiologie. Brno: Masarykova univerzita.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr