Vyučující
|
-
Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
1. Život Marie Montessori a jeho aktualizace pro dnešní dobu. 2. Pojetí dítěte v myšlení MM. 3. Vývojové fáze dítěte. 4. Náboženská výchova navržená MM. 5. Současná podoba náboženské výchovy MM.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
V rámci předmětu se studující seznámí s životem, myšlenkami a dílem významné pedagožky a lékařky Marie Montessori. Zejména bude kladen důraz na její pohled na dítě a jeho všestranný rozvoj, do kterého zahrnovala i náboženskou výchovu.
- Porozumět pohledu na dítě v myšlení MM. - Charakterizovat jednotlivé vývojové fáze dítěte a umět pojmenovat potřeby dítěte. - Umět aplikovat postupy a metody MM a jejich pokračovatelek do dnešní výuky náboženství.
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor
Odevzdat seminární práci, jež bude obsahovat návrhy prezentací na vybrané téma. Diskuse nad prací. Studenti s individuálním plánem: Platí výše uvedené požadavky. + napsat recenzi na knihu (bude vždy nabídnuta aktuální literatura vyučujícím).
|
Doporučená literatura
|
-
CAVALLETTI, Sofia. The religious potential of the child 6 to 12 years old: a description of an experience..
-
MONTESSORI, Maria. Absorbující mysl: vývoj a výchova dítěte od narození do šesti let.
-
Montessori, Maria. (2017). Objevování dítěte. Praha.
|