Vyučující
|
-
Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
1. Vyučování a didaktika výuky náboženství: podstata a úkoly; učební činnosti; vyučovací metody; organizační formy vyučování; výsledky vyučování a jejich hodnocení. 2. Vytváření učebního plánu pro konkrétní skupinu, vazba na RVP. 2. Didaktické zásady. 3. Didaktická jednotka: části a jejich cíl, metody, zvláštnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studující s vytvářením didaktických jednotek pro školní předmět náboženství na základě didaktických kategorií (cíle, metody; zásady, organizační formy vyučování náboženství a jejich výsledky a hodnocení atd.) s důrazem na praktickou aplikaci získaných vědomostí a dovedností.
Studující budou vedeni k přípravě konkrétně zaměřených vyučovacích hodin.
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Studium odborné literatury a odevzdání úkolů. Ověření znalostí proběhne formou zápočtu. Studenti s individuálním plánem: Platí výše uvedené požadavky. + napsat recenzi na knihu (bude vždy nabídnuta aktuální literatura vyučujícím).
|
Doporučená literatura
|
-
LUKÁŠOVÁ, H. (2010). Kvalita života dětí a didaktika. Praha.
-
PETTY, Geoffrey. (2013). Moderní vyučování. Praha.
-
ROUBALOVÁ, Marcela a Tomáš JABLONSKÝ. (2015). Didaktické pomůcky ve výuce náboženství a katechezi. Ružomberok: Verbum.
|