Vyučující
|
-
Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
1. Základní teoretické koncepty. 2. Metody katecheze. 3. Příprava jednotlivých lekcí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí základními principy katecheze dětí. Důraz bude kladen zejména na pedagogiku M. Montessori a z ní vycházející Katechezi dobrého Pastýře.
Studenti si osvojí principy a organizaci Katecheze dobrého Pastýře.
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta
Studium odborné literatury a odevzdání zadaných úkolů. Studenti s individuálním plánem: Platí výše uvedené požadavky. + napsat recenzi na knihu (bude vždy nabídnuta aktuální literatura vyučujícím).
|
Doporučená literatura
|
-
CAVALLETTI, Sofia. Io sono il buon pastore.
-
CAVALLETTI, Sofia. The religious potential of the child 6 to 12 years old: a description of an experience..
-
MONTESSORI, Maria. Absorbující mysl: vývoj a výchova dítěte od narození do šesti let.
-
MONTESSORI, Maria. Objevování dítěte.
-
MONTESSORI, Maria. Od dětství k dospívání.
|