Vyučující
|
-
Polínková Zdeňka, Mgr.
-
Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
1. Teoretické vymezení disciplíny. 2. Hudební složky a jejich rozvíjení. 3. Expresivní terapie se zaměřením na hudební rozvoj. 4. Využití prvků muzikoterapie ve výchovném procesu s různými skupinami.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Využití jednotlivých hudebních složek k budování pozitivních vztahů ve skupině, k vyjádření svých emocí. Využití prvků expresivních terapií ve výchovném kontextu je možné jen na základě dobrého teoretického vymezení disciplíny a vymezení základních kompetencí pro tento typ práce. V rámci tohoto semináře tak studenti nebudou vedeni k terapeutickému využívání muzikoterapie, ale k efektivnímu využívání prvků muzikoterapie k výchovné práci s různými skupinami.
Pomocí vyyužití hudebních složek budou studující schopni budovat pozitivní vztahy ve skupině, pomocí vyjádřování emocí. Budou schopni využívat prvky expresivních terapií. BUdou vedeni k efektivnímu využívání prvků muzikoterapie k výchovné práci s různými skupinami.
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Studující aktivně participují na seminářích a plní úkoly zadané vyučujícím. Studenti s individuálním plánem: Platí výše uvedené požadavky. + napsat recenzi na knihu (bude vždy nabídnuta aktuální literatura vyučujícím).
|
Doporučená literatura
|
-
KANTOR, J., LIPSKÝ, M., WEBER, J. (2009). Základy muzikoterapie. Praha: Grada.
-
Moreno, J. J. Rozehrát svou vnitřní hudbu.
-
R. Felber, A. Stückert, S. Reinhold. Muzikoterapie. Terapie zpěvem.
-
Zeleiová, J. (2007). Muzikoterapie. Praha: Portál.
|