Vyučující
|
-
Šarníková Gabriela, doc. PhDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Základní pojmy. SWOT analýza školy. Evaluace vzdělávacích potřeb. Evaluace vzdělávacích programů. Evaluace učebnic. Evaluace výuky. Evaluace edukačního klimatu. Sebehodnocení, sebereflexe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Studenti poznají otázku evaluace na všech úrovních vzdělávacího procesu v jejich různých aspektech.
Studenti nabydou dovednost hodnocení edukačního procesu z komplexního hlediska.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti v oblasti didaktiky, zejména vzhledem k didaktickým cílům, metodám a prostředkům, stejně tak vzhledem k vývojové psychologii z aspektu věkových charakeristik žáků.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Vypracování seminární práce zaměřené na evaluací zadaného textového materiálu. Studenti se specifickými vzdělávacími potřebami budou mít požadavky na ukončení předmětu přizpůsobené druhu znevýhodnění. Úprava požadavků se tak může týkat prodloužení času v případě písemných testů a písemných prací, modifikace bodového hodnocení v písemných pracích, případně úprava učebny a potřebných studijních pomůcek.
|
Doporučená literatura
|
-
BABIAKOVÁ, Simoneta. (2014). Autoevalvácia v materskej škole. Bratislava.
-
GRECMANOVÁ, Helena. (2008). Klima školy. Olomouc.
-
KOLÁŘ, Zdeněk a VALIŠOVÁ, Alena. (2009). Analýza vyučování.
-
PRŮCHA, Jan. (1996). Pedagogická evaluace: Hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno.
-
SEBEROVÁ, Alena. (2009). Autoevaluace školy od teorie k praxi a výzkumu. Ostrava.
-
SLAVÍK, Jan. (1999). Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha.
-
SYSLOVÁ, Zora. (2012). Autoevaluace v mateřské škole. Cesta ke kvalitě vzdělávání. Praha.
-
ŠUŤÁKOVÁ, Valentína. (2012). SWOT analýza ako súčasť sebahodnotenia školy. Bratislava, Manažment školy v praxi, 2012(2), 12.
-
VAŠŤATKOVÁ, Jana. (2006). Úvod do autoevaluace školy. Olomouc.
|