Vyučující
|
-
Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
1. Základní teoretické koncepty náboženské výchovy 2. Charakter vyučování náboženství ve škole dnes 2. Klíčové kompetence žáků ve výuce náboženství 3. Metody ve výuce náboženství
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Uvádí do základních teoretických konceptů náboženské výchovy.
Uvádí do základních teoretických konceptů náboženské výchovy a v rámci seminářů vede studující k samostatné tvorbě školního (resp. farního) vzdělávacího programu pro oblast náboženství.
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Ke splnění předmětu je nutné splnit úkoly v rámci studijní opory na nejméně minimální počet bodů. Studenti s individuálním plánem: Platí výše uvedené požadavky. + napsat recenzi na knihu (bude vždy nabídnuta aktuální literatura vyučujícím).
|
Doporučená literatura
|
-
CONGREGATIO PRO CLERICIS. (1998). Directorium Generale pro Catechesi. Citta del Vaticano: Libreria Editrice Vaticana, 1997; v češtině publikováno s titulem: Všeobecné direktorium pro katechizaci.. Praha: Sekretariát ČBK.
-
Petty. G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
Porzelt, Burkard. (2009). Grundlegung religiöses Lernen : eine problemorientierte Einführung in die Religionspädagogik. Bad Heilbrunn : Julius Klinkhardt.
-
ROUBALOVÁ, Marcela a Tomáš JABLONSKÝ. (2015). Didaktické pomůcky ve výuce náboženství a katechezi. Ružomberok: Verbum.
|