Vyučující
|
-
Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
1. pojem didaktická metoda. 2. dělení didaktických metod. 3. metoda ve výuce náboženství a metoda v katechezi. 4. aktivizační metody ve výuce náboženství.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Studující budou podrobně seznámeni s metodami, které lze využít v náboženské výchově nebo katechezi s konkrétními věkovými skupinami.
Na základě studia literatury, praktické práce ve skupinkách a praktických ukázek budou schopni vybrat vhodnou metodu vzhledem k daným podmínkám výchovně vzdělávacího procesu a zvolenému tématu.
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány žádné zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Aktivní účast na seminářích, vypracování zadaných úkolů. Studenti zpracují vybraná témata a odprezentují formou referátů na seminářích. Studenti s individuálním plánem: Platí výše uvedené požadavky. + napsat recenzi na knihu (bude vždy nabídnuta aktuální literatura vyučujícím).
|
Doporučená literatura
|
-
CONGREGATIO PRO CLERICIS. (1998). Directorium Generale pro Catechesi. Citta del Vaticano: Libreria Editrice Vaticana, 1997; v češtině publikováno s titulem: Všeobecné direktorium pro katechizaci.. Praha: Sekretariát ČBK.
-
Čapek, Robert. (2015). Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada.
-
ROUBALOVÁ, Marcela a Tomáš JABLONSKÝ. (2015). Didaktické pomůcky ve výuce náboženství a katechezi. Ružomberok: Verbum.
|