Vyučující
|
-
Košárková Alice, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seminář Zážitková pedagogika je zaměřen na získání základních vědomostí a dovedností v oblasti zážitkové pedagogiky, k jejímu využití při tvorbě projektů v oblasti zážitkových aktivit a zkušenostního učení, a také seznámení se se základními pedagogickými a psychologickými principy pedagogiky zážitku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je získání vědomostí a dovedností v oblasti zážitkové pedagogiky, k jejímu využití při tvorbě projektů v oblasti zážitkových aktivit a zkušenostního učení, a také seznámení se se základními pedagogickými a psychologickými principy pedagogiky zážitku.
- studenti získají základní vědomosti z oblasti pedagogiky zážitku a seznámí se s jejími základními principy - studenti si osvojí základní pedagogické a psychologické principy práce se skupinou - studenti získají dovednosti potřebné k organizaci aktivit s využitím pedagogiky zážitku - studenti porozumí podstatě zážitkových akcí a dokáží získané vědomosti využít při tvorbě projektů zážitkových akcí
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce
K absolvování kurzu je vyžadována aktivní účast na výuce, případná absence ze závažných důvodů bude řádně omluvena. Výstupem ze semináře je příprava seminárního projektu, na kterém budou studenti ve skupinách pracovat. Vytvoří projekt zážitkové akce na zvolené téma a pro zvolenou cílovou skupinu, který budou prezentovat a vzájemně reflektovat. V projektu budou zapracována všechna teoreticky probraná témata. Studující s individuálním plánem: - samostudium materiálů uvedených se studijní opoře, každé téma bude písemně reflektováno v přípravě návrhu 2-3 denní akce, který bude obsahovat teoreticky ukotvené principy zážitkové pedagogiky. Prezentace návrhu a zodpovězení doplňujících otázek.
|
Doporučená literatura
|
-
Bezděk, F., Spáčil, F., Hefková, M. Interaktivní rozvoj klíčových kompetencí.
-
Činčera, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada.
-
Franc, D., Zounková, D., Martin, A. (2007). Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press.
-
Hanuš, R., Chytilová, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2816-2..
-
Hrkal, J., Hanuš, R. a kol. (2007). Zlatý fond her II: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.
-
Pelánek, R., & Kotrch, V. (2008). Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál.
-
Pelánek, R. (2010). Zážitkové výukové programy. Praha: Portál.
-
Reiners, A. Praktische Erlebnispädagogik.
-
Zounková, D. (2007). Zlatý fond her III: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.
|