Vyučující
|
-
Slatinská Bianka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Podle pokynů a pod dohledem vedoucích pracovníků připraví a realizují určený počet mikrovýstupů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Studenti seznámí s činností konkrétních zařízení a osvojí si vlastní zkušenosti při práci se skupinami dětí či mládeže, vč. dospělých.
Studenti se naučí připravovat a vést výchovné programy.
|
Předpoklady
|
Student projde nejprve teoretickou průpravou v rámci souboru pedagogických předmětů a v každém případě je právně způsobilý pro práci s dětmi a mládeží (nemá pro tuto činnost zákaz), vč. dospělých.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Student se musí na praxi přihlásit. Podmínky pro přihlášení jsou uvedeny na vzdělávacím portále ipraxe.upol.cz. Student je povinen dodržovat smluvený počet hodin na pracovišti, tj. nejméně 6 hodin denně (tj. 100% docházka). Od studenta se na pracovišti očekává, že bude svědomitě plnit zadané úkoly katedrou, zároveň se od něho očekává, že se bude během praxe zapojovat aktivně do činností zadaných také mentorem. Student je povinen odevzdat první verzi závěrečné práce a deníku praxe (dle metodického formuláře) v termínu do dvou týdnů od data ukončení praxe, jejíž uznání je podmínkou k udělení zápočtu. Student musí být přítomen na úvodním a závěrečném semináři k praxím. Studenti s ISP (po domluvě s mentorem praxe) plní praxi tak jako studenti dálkového studijního programu, podle platné metodiky.
|
Doporučená literatura
|
-
Pedagogická praxe 2.
-
Strategie řízení třídy. Pedagogická praxe.
-
KALHOUS, Z., OBST, O. (2002). Školní didaktika.. Praha: Portál.
-
KARNSOVÁ, M. (1995). Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál.
-
Petty. G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.
|