Vyučující
|
-
Öbrink Hobzová Milena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: 1.Charakter médií a masmédií, jejich role ve volném čase jedince, role nových médií 2.Funkce masových médií v dnešní společnosti, změny v důsledku užívání internetu 3.Mediální produkce, charakteristika žurnalistiky jako povolání, výzvy do budoucna 4.Publikum - základní terminologie, typologie publika, vztah publika a médií; média, publikum a inzerenti 5.Mediální produkty (studium mediálních produktů, mediální produkt a jeho obsah, jeho význam a interpretace) 6.Vliv médií (účinky masmédií, globalizace masmédií) na publikum (nejen) ve volném čase 7.Základy mediální výchovy pro pedagogy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět Volný čas a média se zabývá masmédii a jejich postavením v současné společnosti a jejich vlivem na volný čas (nejen) dětí a mládeže. Předmět se zaměřuje také na mediální produkty (jejich druhy, obsah, význam a interpretaci) a studium publika, které je (převážně) ve svém volném čase konzumuje. Cílem je poskytnout studentům základní znalosti o fungování médií ve společnosti, také získají dovednosti týkající se zpracování základních mediálních produktů (jako např. zpráv). Zároveň si studenti osvojí základy mediální výchovy.
Tento předmět poskytne studentům základní znalosti o fungování médií ve společnosti, ale také získají dovednosti týkající se zpracování základních mediálních produktů.
|
Předpoklady
|
Žádné nejsou.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemný test
Alespoň 70% úspěšnost na písemném testu - kolokviu.
|
Doporučená literatura
|
-
BRYANT, Jennings, ed. (2009). Media effects: advances in theory and research.. New York: Routledge.
-
Jirák, Jan, Wolák, Radim, ed. (2007). Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Praha: Radioservis.
-
Mičienka, Marek, Jirák, Jan. (2007). Základy mediální výchovy. Praha: Portál.
|