Vyučující
|
-
Šarníková Gabriela, doc. PhDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Program sociální pedagogika mezi studovanými programy na UP, studijní řád, struktura UP, jednotlivé fakulty. Využívání knihovnické služby. Psaní odborných prací - psaní akademického textu. Vyhledávání zdrojů, rešerše, volba tématu, tematický bibliografický průzkum. Práce s odbornou literaturou. Norma ČSN ISO 690. Citace a její smysl, citační etika, obecné zásady pro citace a jejich struktura. Odkazy na citace v textu, příklady odkazů na literaturu, cvičení. Formální úprava studentských prací, výběr vhodných lexikálních prostředků, interpunkce ve větě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu úvod do studia sociální pedagogiky je, aby studenti: - rozuměli koncepci studijního oboru sociální pedagogika na CMTF UP v Olomouci a dokázali rozumět povinnostem studenta na vysoké škole; - vyjmenovali a vysvětlili možnosti vyhledávání zdrojů pro tvorbu odborného textu a uměli to v praxi použít; - analyzovali důvěryhodnost zdroje k jeho použití; - znali, vysvětlili a také v praxi uplatňovali pravidla citační etiky; - poznali a používali citační normu ČSN ISO 690; - vytvořili svůj vlastní odborný text, který bude odpovídat citační etice.
Studenti získají znalosti o univerzitním studiu a rovněž získají vědomost ia dovednosti spojené se studijmím procesem, učením a akademickým psaním.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Písemný test
Požadavky pro ukončení předmětu a udělení zápočtu: 1. Aktivní účast ve výuce a plnění průběžných úkolů. 2. Docházka bez absence. 3. Závěrečná písemná práce/zápočtový test s vypracováním zadaných úkolů. Zadání a podmínky úspěšného absolvování ísemné práce dostanou studenti v den vypracování práce/testu. Vypracování úkolů se zrealizuje v budově fakulty v stanoveném termínu. Úkoly budou zaměřeny na základní dovednosti spojené se studiem a akademickým psaním. Podmínkou je použití počítače/notebooku a přístup k internetu. Pro úspešné ukončení je nutno získat 70 % z celkového počtu bodú. Studenti se specifickými vzdělávacími potřebami budou mít požadavky na ukončení předmětu přizpůsobené druhu znevýhodnění. Úprava požadavků se tak může týkat prodloužení času v případě písemných testů a písemných prací, modifikace bodového hodnocení v písemných pracích, případně úprava učebny a potřebných studijních pomůcek.
|
Doporučená literatura
|
-
Filka, Jaroslav. (2002). Metodika tvorby diplomové práce: praktická pomůcka pro studenty vysokých škol. Olomouc.
-
Holoušová, Drahomíra a kol. (1999). Jak psát diplomové a závěrečné práce. Olomouc.
-
Kraus, Blahoslav. (2008). Základy sociální pedagogiky. Praha.
-
Krobotová, Milena a kol. (2011). Odborná práce s bestsellerem?. Olomouc.
-
Musilová, Marcela. (2003). Případová studie jako součást pedagogické praxe. Olomouc.
|