Vyučující
|
-
Slatinská Bianka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Praxe bude realizována v organizaci, která se profiluje na výchovu dětí a mládeže, příp. pomoci dospělým v oblasti volného času. Je převážně observanční. Od studujících se očekává, že budou podle pokynů a pod dohledem mentora připravovat a organizovat zájmové činnosti (nebo jejich části). V průběhu praxe budou studenti na základě metodiky pro praxi vytvářet portfolio organizace a ucelený deník své práce, ve kterém prokažou, že připravili a realizovali určený počet praktických činností. Součástí práce z praxe bude podrobná sebereflexe, která bude obsahovat zhodnocení individuální práce a naplnění cílů praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Souvislá praxe je individuální a je zaměřena na osvojení základních dovedností v instituci, která se profiluje na výchovu dětí a mládeže, vč. dospělých v oblasti volného času.
Student se učí komunikaci s cílovou skupinou. Student asistuje při vedení vybraných aktivit. Student se učí plánovat, připravovst a realizovat aktivity.
|
Předpoklady
|
Student projde nejprve teoretickou průpravou v rámci souboru pedagogických předmětů a v každém případě je právně způsobilý pro práci s dětmi a mládeží (nemá pro tuto činnost zákaz), vč. dospělých.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Student se musí na praxi přihlásit. Podmínky pro přihlášení jsou uvedeny na vzdělávacím portále https://ipraxe.upol.cz/. Student je povinen dodržovat smluvený počet hodin na pracovišti, tj. nejméně 6 hodin denně (tj. 100% docházka). Od studenta se na pracovišti očekává, že bude svědomitě plnit zadané úkoly katedrou, zároveň se od něho očekává, že se bude během praxe zapojovat aktivně do činností zadaných také mentorem. Student je povinen odevzdat první verzi závěrečné práce a deníku praxe (dle metodického formuláře) v termínu do dvou týdnů od data ukončení praxe, uznání je podmínkou k udělení zápočtu. Student je musí být přítomen na úvodním a závěrečném setkání k praxím (dle aktuálního rozvrhu). Studenti s ISP (po domluvě s mentorem praxe) plní praxi tak jako studenti dálkového studijního programu, podle platné metodiky.
|
Doporučená literatura
|
-
BLAHUTKOVÁ, M., KLENKOVÁ, J., ZICHOVÁ, D. Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti..
-
Dvořáková, H., Volfová, M., & Volfová, H. (2012). Hravé cvičení: [náměty na pohybové aktivity pro děti předškolního věku. Praha: Raabe.
-
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
|