Předmět: Metodika zájmových činností - duchovní rozměr

« Zpět
Název předmětu Metodika zájmových činností - duchovní rozměr
Kód předmětu KKV/KPMDR
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Košárková Alice, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Zájmové činnosti a jejich metodika Duchovní rozměr člověka Výchova k duchovním hodnotám Příprava a realizace aktivit s duchovním obsahem Formy práce s jednotlivcem i se skupinou Hra, tvorba her a její spirituální rozměr Aktivity a metody k předávání hodnot v rámci zájmových aktivit Praktické příklady her a aktivit s duchovním obsahem

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s metodikou volnočasových aktivit v oblasti přípravy a realizace aktivit s duchovním rozměrem. Studenti se seznámí se základními principy a vyzkouší si metody a formy možného předávání hodnot v rámci trávení volného času. Seminář je zaměřen také na význam zážitku a hry jako prostředků k předávání hodnot.
Studenti budou znát základní vymezení hry, její druhy. Budou schopni použít vhodný typ hry dle situace a cílové skupiny.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Aktivní účast na výuce případná neúčast ze závažných důvodu bude řádně omluvena a bude nahrazena písemným splnění úkolů. Vypracování návrhu aktivity s duchovním rozměrem Studující s individuálním plánem - samostudium materiálů a plnění úkolů ve studijní opoře, odevzdání písemného návrhu aktivity pro vybranou zájmovou činnost a jeho prezentace.
Doporučená literatura
  • Zlatý fond her: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice.
  • Eyre, L., Eyre, R. M. Jak naučit děti hodnotám: metodické náměty k realizaci průřezových témat.
  • KOLEKTIV PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ OD. Orientační dny: Rozvoj hodnotové orientace žáků pro udržitelný rozvoj - Střední školy..
  • KOLEKTIV PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ OD. Orientační dny: Rozvoj hodnotové orientace žáků pro udržitelný rozvoj - Základní školy..
  • Sokol, J. (1996). Malá filozofie člověka a slovník filozofických pojmů. Vyšehrad, Praha.
  • Vacek, P. Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní