Vyučující
|
-
Öbrink Hobzová Milena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Sociální pedagogika - historické kořeny, vývoj a její současný stav Prostředí a výchova (opakování základních termínů včetně socializace a výchovy, typologie prostředí ) Přirozená prostředí pro výchovu člověka (rodina a její funkce, vrstevnická skupina) Sociální pedagog a jeho uplatnění v praxi
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Sociální pedagogika 1 je seznámit studenty s podstatou sociální pedagogiky coby vědy a jejím uplatnění v současné společnosti.
Studenti získají znalosti o sociální pedagogice coby vědním oboru a vztahu výchovy a prostředí, které jsou nezbytné pro jejich další studium i praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemný test
Aktivní účast na seminářích a zápočtový test (nejméně 70%).
|
Doporučená literatura
|
-
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. a kol. (2001). Člověk, prostředí, výchova. K otázkám sociální pedagogiky.. Brno: Paido.
-
KRAUS, B. (2008). Základy sociální pedagogiky. Praha.
-
Potměšilová, Petra a kol. (2013). Sociální pedagogika v teorii a praxi.. Olomouc: Vydavatelství UP.
-
Procházka, Miroslav. (2012). Sociální pedagogika.. Praha.
-
SOBKOVÁ, P., ÖBRINK HOBZOVÁ , M., POSPÍŠILOVÁ, H. a kol. (2016). Sociální pedagogika a její metody.. Olomouc: Vydavatelství UP.
|