Název předmětu | Hodnoty a výchova v kontextu sociální pedagogiky |
---|---|
Kód předmětu | KKV/KPHAV |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Vymezení pojmu hodnota, pojetí hodnot u vybraných autorů. 2. Hodnotová orientace u dětí a mládeže. 3. Stádia morálního vývoje u J. Piageta. 4. Stádia morálního vývoje u L. Kohleberga. 5. Práce s mikropříběhy a morálními dilematy. 6. Metody Osobnostní a sociální výchovy. 7. Výstupy Osobností a sociální výchovy.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
- znalost stádií morálního rozvoje jedince podle (Piaget, Kohlberg, Erikson), - charakterizace vybraných hodnot a jejich pozitivního vlivu na život jedince, - orientace v metodách, které posilují utváření pozitivního hodnotového žebříčku.
Studující budou uvedeni do problematiky hodnotové orientace dnešního člověka. Předmět se zaměřuje na hodnotový žebříček dnešního člověka a posilování pozitivních hodnot v současném světě. Studující bude na základě teoretických poznatků schopen pojmenovávat vlivy a faktory, které působí na utváření hodnotové orientace. Osvojením si vhodných metod a znalostí morálního vývoje jedince dokáže vytvořením programu pro příslušnou věkovou skupinu posilovat pozitivní hodnoty. |
Předpoklady |
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Předmět bude ukončen zkouškou, při které studující prokáže orientaci v dané problematice. Studenti s individuálním plánem: Platí výše uvedené požadavky. + analyzovat vybraný realizovaný projekt, případně jej upravit pro vybranou věkovou kategorii; napsat recenzi na knihu (bude vždy nabídnuta aktuální literatura vyučujícím). |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Projektování a management (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchovné poradenství (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchovné poradenství (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchovné poradenství (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Projektování a management (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Projektování a management (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |