Vyučující
|
-
Slatinská Bianka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student se postupně seznámí s problematikou syndromu CAN - fyzické, psychické týrání; zanedbávání; sexuální zneužívání; domácí násilí; prevence syndromu CAN a role sociálního pedagoga, legislativa atd. Oporu má dostupnou v Moodlu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Seminář se zabývá příčinami a řešením syndromu CAN u týraných dětí a mládeže. Zabývá se též prevencí tohoto jevu v naší současné společnosti.
Schopnost rozpoznání a řešení syndromu CAN u týraných dětí a mládeže. Prevence před násilím.
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemný test, Závěrečný projekt
Získané vědomosti/znalosti budou ověřeny písemným testem. Studenti musí mít alespoň 80% účast na výuce. Studenti s ISP vytvoří intervenční kampaň vztahující se k problematice předmětu (např. syndrom CAN, sexuální zneužívání, domácí násilí, násilí na dětech, týrání); musí mít alespoň 50% účast na výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
BECHYŃOVÁ, V. a kol. (2007). Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém . Praha.
-
DUNOVSKÝ, J., DYTRYCH, Z., MATĚJČEK, Z. a kol. (1995). Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada Publishing.
-
GJURIČOVÁ, Š. a kol. (2000). Podoby násilí v rodině. Praha : Vyšehrad.
-
Matějček, Z. (2007). Po dobrém, nebo po zlém?. Praha: Portál.
-
Ševčík, D., & Špatenková, N. (2011). Domácí násilí: kontext, dynamika a intervence. Praha: Portál.
-
WEISS, P. a kol. (2005). Sexuální zneužívání dětí.. Praha.
|