Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na problematiku akčního výzkumu v sociální pedagogice. V průběhu výuky jsou přibližovány jednotlivé fáze realizace akčního výzkumu a analýza získaných dat. Zvláštní pozornost je věnována metodám získávání výzkumných dat v akčním výzkumu a metodám jejich kódování. V průběhu výuky se budou studenti prakticky seznamovat s akčním výzkumem přímo v terénu a jejich průběžné výstupy budou v seminářích konzultovány.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
- získání vědomostí a dovedností k využití akčního výzkumu v sociálně pedagogickém výzkumu - prohloubení vědomostí o metodách získávání dat (zúčastněné otevřené a skryté pozorování, rozhovory individuální a skupinové, ohniskové skupiny apod.) a jejich zpracování (fixace dat, příprava pro analýzu, redukce textu, kódování, časové osy) a o jejich analýze.
- studenti získají vědomosti a dovednosti k využití akčního výzkumu v sociální pedagogice - studenti si osvojí metody získávání dat v terénu, jejich zpracování a analýzu - studenti získají dovednosti prezentace výsledků výzkumu se zvláštním zřetelem k jejich využití v praxi
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Studenti předkládají a prezentují výsledky akčního výzkumu; tyto výsledky musí dokázat obhájit.
|
Doporučená literatura
|
-
Denzin, N.K., Lincoln, Y.S. The Sage handbook of qualitative research.
-
McNiff, J., Whitehead, J. Doing and Writing Action Research.
-
Noffke, S; Somekh, B. (eds.). (2009). The SAGE Handbook of Educational Action Research. London.
-
Reason, P., Bradbury-Huang, H. The SAGE handbook of action research.
-
Tashakkori, A., Teddlie, Ch. Handbook of mixed methods in social and behavioral research.
|