Vyučující
|
-
Jurníčková Pavlína, Mgr. Ph.D.
-
Šlechtová Hana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Analýza dokumentů/ Kvalitativní rozhovor/ Ohnisková skupina/ Pozorování 2. Evaluační studie/ Případová studie/ Etnografický výzkum 3. Téma výzkumu a výzkumná otázka/ Výzkumný projekt, zvyšování kvality výzkumu/ Etika výzkumu 4. Vlastní účast na skupinovém výzkumu podle zadání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny)
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Porozumění kvalitativním metodám výzkumu a jejich užití v oblasti charitní sociální práce respektive mezinárodní humanitární a sociální práce. Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora mezioborových studií a inovací studijních předmětů na Univerzitě Palackého v Olomouci, CZ.1.07/2.2.00/28.0091.
Znalost zákonitostí kvalitativního šetření v terénu, schopnost vypracovat výzkumný projekt
|
Předpoklady
|
Metodologické znalosti kvalitativního výzkumu na úrovni bakalářského studia sociální práce.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
" Účast na hodinách " Vypracování všech úkolů zadaných v průběhu semestru Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/cmtf).
|
Doporučená literatura
|
-
Disman, J. (2002). Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum.
-
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
-
Kaufmann, J. C. Chápající rozhovor. Praha: SLON, 2010..
|