Vyučující
|
-
Šlechtová Hana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Téma hodiny 1. Teorie kvantitativního výzkumu 2. Základní přístupy kvantitativního výzkumu 3. Role teorie a hypotéz ve kvantitativním a kvalitativním paradigmatu 4. Formulace hypotéz Rozhodování o populaci a výběr vzorku. 5. Měření v kvantitativním výzkumu, proměnné 6. Validita a reliabilita 8. Ověřování hypotéz (nulová hypotéza a proces falsifikace) 9. Zpracování výsledků kvantitativního výzkumu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny)
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
V rámci předmětubudou studující seznámeni se základními paradigmaty sociálního výzkumu (kvalitativní a kvantitativní výzkum, smíšené přístupy), klíčovými pojmy výzkumu (teorie, výzkumná otázka, hypotéza, ověřování hypotéz, významnost, základní soubor a výběr), způsoby realizace výzkumných šetření, metodami získávání dat, druhy měření, charakteristikami výběru a základního souboru, statistickými metodami pro ověření hypotéz atd.
Aplikace kvantitativních výzkumných metod na tematické oblasti vycházející ze sociální práce.
|
Předpoklady
|
Metodologické znalosti kvantitativního výzkumu na úrovni bakalářského studia sociální práce.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Vypracování úkolu dle zadání; skupinová práce na výzkumu na zadané téma.
|
Doporučená literatura
|
-
Black, T. R. (1999). Doing quantitative research in the social sciences: an integrated approach to research design, measurement and statistics. London: Sage Publications.
-
Disman Miroslav. (2000). Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha.
-
HENDL, J. (2004). Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál.
|