Vyučující
|
-
Novosád Libor, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Šlechtová Hana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
kriminalita, domácí násilí, zneužívání dětí, šikana, závislosti, bezdomovectví, prostituce, rasismus, extremismus, obchodování s lidmi, sebevražednost
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 4 hodiny za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Uvedení do problematiky vybraných sociálně patologických jevů přítomných v současné společnosti (kriminalita, domácí násilí, zneužívání dětí, šikana, závislosti, bezdomovectví, prostituce, rasismus, extremismus, obchodování s lidmi, sebevražednost) s důrazem na kontext jejich výskytu a na možnost vyhledání pomoci při jejich řešení. Kurs staví především (ale ne výlučně) na poznatcích z oblasti sociologie a sociální práce. Cílem je představení hlavních příznaků, souvislostí a podmíněností vybraných sociálně patologických jevů a možností vyhledání pomoci při jejich řešení.
Studenti budou schopni identifikovat vybrané sociálně patologické jevy, jejich souvislosti a možné příčiny a být nápomocni při vyhledání odborné pomoci a kontaktování zařízení pomáhajících obětem sociálních patologií.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na semináři a příprava seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
ČERVENKA, Karel. (2005). Není pasťák jako pasťák. , Biograf 37.
-
MUCCHIELLI, Laurent. (2000). Familles et délinquence. Paris : CNAF.
-
PRYEN, Stéphanie. Prostitution de rue: la vie privée des femmes publiques. , Ethnologie française 2: 11-18.
-
VEČERKA, HOLAS, ŠTĚCHOVÁ, DIBLÍKOVÁ. (2000). Sociálně patologické jevy u dětí. Praha : IKSP.
|