Vyučující
|
-
Dorková Zlatica, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Inkluze osob s mentálním handicapem - definice, hodnoty. Inkluze ve školském prostředí. Inkluze v prostředí sociální práce. Inkluzivní výzkum (emancipativní výzkum, participativní výzkum, akční výzkum). Sebeobhajování jako součást inkluzivního výzkumu s osobami s mentálním handicapem. Práce s životním příběhem v prostředí inkluzivního výzkumu. Inkluzivní evaluace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámení s inkluzivním výzkumem, jeho východisky, výzkumnými strategiemi, metodami a postupy a praktickým prováděním inkluzivního výzkumného šetření. Předmět je úzce spojen s projektem Erasmus+ Inclusive Campus Life 2016-1-BE02-KA203-017365.
Student: Zná hodnotová východiska inkluzivního výzkumu. Zná výzkumné strategie inkluzivního výzkumu. Umí navrhnout metodologii inkluzivního výzkumného šetření. Prakticky se podílí na výzkumných aktivitách v rámci projektu ICLife.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Aktivní účast ve výuce a aktivitách podle pokynu vyučující (min. 80%). Průběžné plnění zadaných úkolů podle pokynu vyučující.
|
Doporučená literatura
|
-
Inclusive Campus Life.
-
Krystek, V. (2015). Vývoj metody individuálního plánování zaměřeného na člověka v Domově Daliborka. Praha: Carter.
-
Nind, M. What is inclusive research?.
-
Pipeková, J. et al. (2014). Od edukace k sociální inkluzi osob se zdravotním postižením se zaměřením na mentální postižení. Brno: MU.
-
Thiollent, M. Action research and participatory research: An overview..
-
Valenta, M. et al. (2018). Mentální postižení. Praha: Grada.
-
Walmsley, J and Johnson, K . Inclusive research with people with learning disabilities: past, present, and futures.
|